Obecnie dostawcy internetu próbują coraz bardziej sprostać oczekiwaniom klientów i zapewniają szybki i stabilny internet, który jest coraz bardziej odporny na sytuację związaną na przykład z pogodą. Niemniej jednak nadal może się zdarzać, w szczególności w przypadku internetu WiFi, że nie będzie on działał tak, jak byśmy chcieli. O ile występuje jakiś problem z internetem, warto stworzyć speed test.
Ten test pozwoli nam sprawdzić, czy prędkość internetu jest zgodna z deklaracjami dostawcy. Zwykle na umowach są informacje dotyczące minimalnej gwarantowanej prędkości internetu. My możemy sprawdzić, czy ta prędkość pokrywa się z rzeczywistą notowaną na naszych urządzeniach i do tego właśnie należy wykorzystać speed test. Jeśli prędkość internetu jest bardzo dużo niższa, oznacza to, że dostawca nie wywiązuje się ze swoich deklaracji lub zdarzyła się jakaś awaria, przez którą po prostu nie można poprawnie dost arczać internetu. Jeśli istnieje jakiś problem z wydajnością łącza albo urządzeniami, to najlepiej od razu skontaktować się z dostawcą internetu, by rozwiązał tę sytuację. Wystarczy, że dostawca internetu sprawdzi, czy niedawno nie wystąpiły jakieś błędy na nadajniku. Czasami problem może być tylko przejściowy i wystarczy, ażeby router zewnętrzny lub wewnętrzny zostały zresetowane i przywrócone do ustawień fabrycznych. W przypadku zespolonych urządzeń router zewnętrzny podobnie, jak wewnętrzny resetuje się poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku znajdującego się na routerze wewnętrznym.
Źródło informacji: speed test.
Ten test pozwoli nam sprawdzić, czy prędkość internetu jest zgodna z deklaracjami dostawcy. Zwykle na umowach są informacje dotyczące minimalnej gwarantowanej prędkości internetu. My możemy sprawdzić, czy ta prędkość pokrywa się z rzeczywistą notowaną na naszych urządzeniach i do tego właśnie należy wykorzystać speed test. Jeśli prędkość internetu jest bardzo dużo niższa, oznacza to, że dostawca nie wywiązuje się ze swoich deklaracji lub zdarzyła się jakaś awaria, przez którą po prostu nie można poprawnie dost arczać internetu. Jeśli istnieje jakiś problem z wydajnością łącza albo urządzeniami, to najlepiej od razu skontaktować się z dostawcą internetu, by rozwiązał tę sytuację. Wystarczy, że dostawca internetu sprawdzi, czy niedawno nie wystąpiły jakieś błędy na nadajniku. Czasami problem może być tylko przejściowy i wystarczy, ażeby router zewnętrzny lub wewnętrzny zostały zresetowane i przywrócone do ustawień fabrycznych. W przypadku zespolonych urządzeń router zewnętrzny podobnie, jak wewnętrzny resetuje się poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku znajdującego się na routerze wewnętrznym.
Źródło informacji: speed test.